måndag 17 februari 2014

Today is a good day



Idag har jag gått i skola. Eller nej, det är inte riktigt sant. Förra veckan fick jag en förfrågan av en av lärarna om jag skulle kunna tänka komma till skolan en dag och sjunga svenska sånger med barnen. Jaha tänkte jag, det kan jag väl göra. 


Så idag följde jag med pojkarna till skolan. Vi sjöng Blinka lilla stjärna och Bä bä vita lamm. Barnen fick testa på att räkna till tre. Jag lärde dem att säga hej och hejdå och hur man presenterar sig. Barnen är såpas små att jag är inte säker på att de kommer att komma ihåg detta. Det var en intressant upplevelse och "mina" barn var nog lite stolta över att ha mig där


Efter skolan så gick jag ner till köpcentret för att växla in lite pengar. Jag har under hela min tid här stoppat undan mynt i en burk. Varje gång plånboken börjar bli lite tung så har jag lagt dem där. Nu ungefär 5 månader senare så innehöll burken jämförelsevis 150kr. Ganska bra tycker jag. Pengar som under tiden jag lagt undan dem inte vara värda särskilt mycket, har nu gjort ett bra tillskott till resekassan. Det kan innebär en surflektion, ett restaurangbesök eller något helt annat. Detta är definitivt ett tips till alla! Jag gjorde samma sak inför studenten, la undan lite pengar hela tiden. Om du vill köpa eller göra något om ett tag så behöver du inte börja med att lägga undan 1000kr i månaden. Det märker du av. Det här sparandet märks inte. Du får bara en glad överraskning i slutet. 

Det finns få saker som får mig att må så bra som en skogspromenad. Luften, friheten, allt. Jag vandrade upp på ett stort berg. Hittade nya vägar, och en järnväg som jag inte visste fanns.

Något annat jag inte visste fanns var tallskog. Jag gick omkring och det kändes nästan om att jag var hemma. 

Väldigt fint

Trodde nästan att min bror varit här. Någon hade byggt hopp i skogen. Precis som min bror gjorde förr

Jag hittade en enorm tallkotte. 
(Jag vet att tullen in till Australien är väldigt sträng, men hur är det åt andra hållet? Någon som vet?)

Så ja, jag hade en bra dag. Tar vara på den sista tiden här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar