onsdag 19 februari 2014

Hejdå staden

Jag har börjat säga hejdå. Till människor, till staden. Det är inte länge kvar nu. Jag har bokat min biljett till Melbourne och snart bär det vidare.

Igår bestämde jag mig för att ha en dag i Canberra. Äta lunch på min favoritplats. Går runt. Se allt för sista gången. Jag har 1,5 vecka kvar men jag är inte säker på att jag åker in för mig själv igen.

Jag kan inte räkna hur många gånger jag har suttit på den här gräskullen, med utsikt över sjön. Det är så fridfullt. Så fint. En plats jag aldrig glömmer. 

Ni ser mannen ner i vänster hörn? Han går omkring i bara shorts. Jag hade också en väldigt stor lust att göra det, men är det säker på att det är okej. Det är fortfarande varmt. Men en behaglig värme, 30°. Det är inga problem att promenera runt och vara utomhus, men jag hade inte velat göra en löptur. 

Djurlivet här är väldigt fint. Jag ser nästan alltid färgglada fåglar. Detta är ju bara en vanlig fiskmås men nästan dagligen så ser jag en röd/grön papegoja. 

Igår så blev jag också skrämd av en känguru som hoppade fram precis framför mig. Jag tror att jag är mer rädd för de Australienska djuren nu när jag varit här ett tag, jämfört med hur jag var i början. Jag är väldigt vaksam när jag går omkring i gräset. Är orolig över att jag ska snubbla över någon orm. Brown snake, black snake etc. De flesta ormar här kan ju döda mig så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar