söndag 23 februari 2014

Things are about to change

Jag tror att pojkarna känner på sig att något är på väg att förändras. De är nästan som klister på mig. På ett underbart fint sätt. Aiden ville inte sova utan minst fyra godnatt pussar. Lachlan ville bara ha hjälp av mig. De betedde sig som änglar hela dagen. Lyssnade jättebra. Vi lekte och hade kul.

Den nya au parien har kommit nu. Känns konstigt att vara en till i huset. Jag blir väl någonslags mellanhand för henne. Hon är från Frankrike. Hennes engelska är väl inte jättebra, det är ju klart det är därför man åker. Så ibland när Mick snackar alldeles för mycket slang så agerar jag tolk. För jag vet hur svårt det kan vara att förstå honom ibland. Men man lär sig. Vi kommer att spendera en vecka tillsammans, så att pojkarna får en mjuk övergång och att hon känner sig bekväm.

En bild från första dagen då jag mötte pojkarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar