söndag 23 februari 2014

happylife

Sista helgen i Canberra är nästan över. En mycket bra helg.
Gick till min favvo marknad Old Bus Depot Market. Kände att jag ville göra det en sista gång innan jag åker härifrån. Mötte upp med Hannah, vi gick omkring. Visade Melanie, min familjs nya au pair, runt och hade självklart kaffe. Nästan alla caféer var fullsatta. Anledning? Söndag förmiddag, alla Canberrians (översättning på det?) vill äta brunch ut på stan. Så vi kände oss nästan som en del av lokalbefolkningen.

Solen sken på oss och vi satt i en park och bara hade det skönt
Jag hittade en fin kyrka som jag självklart behövde ta kort på.

Nu ska min värdmamma och jag snart sätta oss och se på My kitchen rules. Det är den Australienska versionen av halv åtta hos mig, med skillnaden att det är två personer som lagar mat tillsammans. Riktigt bra, men det bästa är nästan att höra av deltagarna prata. Han måste vara den mest negativa person som jag någonsin sett. Så vi sitter mest där och skrattar åt honom.

Min värdpappa fortsätter att berömma min engelska. Alltid roligt att höra. En annan spännande sak är att Melanie och jag såg på film tidigare. Eftersom hon har lite svårt för engelskan så hade vi på fransk textning. Jag lyssnade mest på engelskan, men med tanke på att jag läst franska i några år så kunde jag även följa med på den franska texten. Ett bra sätt för mig att bibehålla/förbättra mina franskakunskaper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar