tisdag 4 februari 2014

Senaste dagarna

Pratade min mamma igår på skype och hon  att jag nu får tag i mitt bloggande. "Vi vill ju veta vad du gör" Så här kommer en lite uppdatering om de senaste dagarna.

Jag har inte spenderat alldeles för många timmar i den 40° hettan.

Jag har lekt en himla massa med mina pojkar.

Jag har hängt en hel del med kompisar. Både au pairer och australiensare. Vi har fikat, haft grillkväll (både lördag och söndag kväll!), ätit glass och bakat. Har hittat en kompis som bor 5 min cykelväg från mig så vi har hängt en del.

Har spenderat timmar på träningscykel med podcast i öronen. Och idag var första dagen som jag faktiskt sprang utomhus på väldigt länge. Oerhört skönt.

Största grejen för min värdfamilj har nog varit skolstart. Aiden och Lachlan började skolan denna veckan (något som liknar förskolan)
De har varit riktigt exalterade över detta "att gå till Big boy school" 

"Friday Breakfast" Jag och pojkarna brukar göra något särskilt. Den här gången så bakade vi scones. 

Solnedgång över Canberra, en stad som jag snart lämnar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar