torsdag 30 januari 2014

Vatten tema

Vädret är varmt. Jag har pojkarna hela dagen. För att komma på saker att göra med dem så har jag funderat på vad jag tyckte (tycker) var roligt att göra under sommaren. Svaret blev: Allt som har med vatten att göra. Så det är vad vi gjort. Lekt med vatten. Igår åkte vi till min kompis Hannah, hennes värdfamilj har pool så vi hängde där. Barnen (och vi) var överlyckliga!

Idag stannade vi hemma. Har blåst såpbubblor, ingen stor aktivitet, men ack så roligt.

På tal om vatten så har Aiden och Lachlan börjat i simskola. Varje torsdag. Förra veckan var jag med. Eftersom jag arbetar som simlärare hemma i Sverige så tyckte jag att det skulle vara intressant att se hur andra jobbar. Det var...annorlunda. En simlärare, tre barn. Ingen hej hur är det-stund med regler. Utan bara plask ner i vattnet. Jag ska inte kritisera, deras simlärare kan säkert vara bra. Det var bara annorlunda, och jag vet inte om jag föredrar sättet som han använde sig av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar