fredag 7 februari 2014

efter regn kommer alltid solsken

Senaste veckan andra stora grej måste vara att min värdmamma har köpt sig en kaffemaskin. Inget mer näskaffe! Hon kom hem med den sent en kväll och vi var alla väldigt nyfikna. Kvällskaffe är numera standard.

Det smakar riktigt gott, som cafékaffe och ser ut som cafékaffe. 

Idag har jag och pojkarna pysslat och byggt ihop ett slott. Tidskrävande, roligt och väldigt spännande för alla. Jag hade ingen mall att gå efter utan tog vad jag hade och gjorde lite hur som. 

"Marianne, jag har färg i ansiktet" Lika glad för det

Resultatet! Är inte det den finaste borg som ni någonsin har sett?! Nu sitter pojkar och leker Prins och prinsessa med vår nybyggda borg

2 kommentarer:

  1. Hej, funderar på att åka som au pair med skandinaviska institutet till Australien i höst. Tycker du dom har varit bra att åka med än så länge? Vore roligt att få skriva lite med dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va spännande! Ta chansen. Australien är ett häftigt land :) Min kontaktperson Zandra i Sverige var helt underbar! Hon hjälpte väldigt mycket med allting. Kommunikationen med den australienska organisationen har varit lite sämre. Jag valde Skandinaviska Institutet för att de var en av de få organisationer som faktiskt förmedlar Au Pairer till Australien. Fördelen med att åka med dem är definitivt all hjälp du får. Från vilka dokument du måste ha, till att boka biljetten. De ger dig fyra dagars introduktion i Sydney vilket jag tyckte var toppen! Jag berättar gärna mer och svarar på frågor! Maila mig på: marianne.melkersson@gmail.com

      Radera