onsdag 19 februari 2014

It's about the small things

Jag har alltid varit en sparsam person. Jag gillar inte att spendera pengar. Samtidigt så vet jag vikten av att unna sig saker ibland. Det är jätte viktigt, vare sig det handlar om att köpa en ny tröja, en kaffe på stan, en god bok eller en resa. Bara grejen att du gör någonting för dig själv.

Jag föredrar ibland att spendera pengar på andra. Inte slösa. Men när jag ska köpa julklappar tillexempel så vill jag att det ska vara något fint. En annan sak, som är väldigt fint att få är vykort eller brev. Gammalmodigt men ack så trevligt. Under min tid här så har jag skickat lite brev till olika vänner. En kompis till mig är Au Pair i Frankrike och vi brevväxlar med varandra. Det är verkligen trevligt, jag blir så glad varje gång det ligger ett brev till mig i brevlådan. Idag så bestämde jag mig för att skicka kort till min gammelfaster. Istället för ett vanligt vykort så framkallade jag ett kort på mig själv utanför Opera Huset (mer australiensk än så kan det väl inte bli?). Min gammelfaster är nog den coolaste människan jag mött. Hon är lite av en idol för mig. Rest runt i nästan hela världen. Läser fortfarande engelska böcker "för att hålla igång kunskaperna". En sådan där superkvinna vill jag också bli. När jag var yngre hade hon ett enormt stort hus, med en stor vind. Kunde hitta allt möjligt där. 

Vad jag ville komma fram till var vikten av att både göra fina saker för sig själv och andra. Det behöver inte vara stort eller dyrt. Personliga saker uppskattas ofta mer. Glöm inte heller hur fint det är att få ett brev på posten. Något så litet kan betyda så mycket


1 kommentar:

  1. Vi är så lika på så många punkter! Jag tycker också om att spendera pengar på andra (fast nu på sista tiden: på mig själv också, haha!), men jag håller helt med om att det är tanken som räknas. Jag skulle bli mycket gladare över att få ett hjärtligt, innerligt brev som är menat till just mig, än ett dyrt halsband eller liknande, som vem som helst skulle kunna få.
    Stort lycka till på din stundande resa! <3

    SvaraRadera