lördag 8 februari 2014

Helgen som varit

Igår så hade vi au pair fest. Perrine, min franska kompis hade huset för sig själv så det var där vi hamnade. Mycket trevlig kväll, go mat och bra sällskap.

Spindeljakt hann vi också med. Vi var ett gäng tjejer som skulle sova över där. Lea la sig på sängen. Plötsligt skriker hon till. Ovanför huvudet är en stor huntsman (spindel, hyfsat ofarlig). Perrine sprutade insektsmedel på den, den ramlar ner i sängen och fortsätter springa runt. Hon sprayar mer och den lever fortfarande. Efter några hysteriska minuter är den bruna spindeln vit och stilla. Lea sov inte i den sängen.

Under hela helgen så är det Multiculture festival i Canberra. Vi styrde stegen dit. Det var betydligt större än vi hade förväntat oss. Nästan varje gata i staden var fylld med vita tält, flaggor och lukten av mat från världens alla hörn. Häftigt att se.


Männen från Dubai hade byggt upp ett mini- Dubai. Imponerande

Eftermiddagen bestämde jag mig för att lite egentid. Med en bra bok, en dagbok och en nyköpt kaffe så promenade jag bortåt och satte mig i gräset. Jag promenerade runt i min förort. 
Värmen är skön. Att bara sitta så här är underbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar