söndag 19 januari 2014

good weekend

Jag har haft en mycket helg.

I fredags såg jag min första cricket match. Först förstod jag knappt något. "Needs 104 runs out off 94 balls" Nic började successivt att förklara reglerna för mig, det blev mer spännande hela tiden. De sista tjugo minuter så var vi alla tre lika engagerade, hoppade och skrek. Australien vann! Efteråt så sa mina värdföräldrar att det var bästa matchen på länge. Jag är glad att jag faktiskt satt ned och såg den. För det var riktigt roligt. Detta säger tjejen som i vanliga fall inte särskilt ofta titta på sport på TVn.

bild från cricket.com.au

På lördagen så åkte min värdmamma (Nic), pojkarna och jag ut till kusten och husvagnen. I Canberra var det 40° medan kusten hade 26°. Det var perfekt beachväder. Tiden rusade iväg, så roligt hade vi. Badade, simmade, åkte med tidvattnet längs stranden, byggde sandslott och åt gott. 

Söndag morgon efter frukost tillsammans med kängurur så begav vi oss ut på bushwalking. Är så imponerad av barnen som orkade gå så länge. Över stenar och träd, genom buskar och uppför trappor. 



Helgen avslutades med utomhus konsert och picknick. Typiskt australienskt. Sitta i en park, lyssna på musik, ha picknick med trevligt sällskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar