måndag 27 januari 2014

AVICII

Ni som följer mig på Facebook eller Instagram vet säkert redan vad jag har haft för mig i helgen. Jag har varit på konsert, i Sydney. Inte vilken konsert som helst, utan Avicii! När jag hörde att han skulle spela här i Australien så tänkte jag bara "Han är svensk, jag är svensk, han kommer till Australien, jag är i Australien. Jag måste dit!"

Vilken helg! Jag och Sophie tog bussen tillsammans till Sydney i fredags. Vi vandrade runt, shoppade lite och åt gott. På lördagen så mötte vi upp med lite annat folk och drog till konsertsiten. Det var ganska annorlunda jämfört med om det hade varit i Sverige. Här hade alla köat i flera timmar innan, det hade varit värsta festen utanför. Men inte här, Australiensare är mycket mer avslappnade, de bara satt där.

Sen drog konserten igång. Tre förband innan Avicii äntligen klev upp på scenen. Vi hade lyckats få en riktigt bra plats, nästan precis i mitten och långt fram. Jag har inte varit på så jätte många konserter innan, men detta var definitivt en av de bästa! Vilket drag. Det var inte bara musiken som var bra, utan allt runtomkring, ljusshowen och specialeffekterna. Första låten var Hey Brother och när konserten nästan var över så hade han fortfarande inte spelat Wake me up. Hela publiken skrek "One more song!" Och han drog igång. Wake me up, eld, rök och fyrverkerier. Jag är jätteglad att jag gick på konserten, vi hade det väldigt roligt och det var så skön stämning.


TAGGA!




Det var så sjuuuuuuukt bra! Totally amazing 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar