måndag 9 december 2013

En annorlunda andra advent

Myssöndag, så kan man verkligen summera min dag!
Hängt med familjen, haft picknick med vänner och varit på en annorlunda julfest.

Jag och mina au pair kompisar tog med oss picknickfilten och mat och satte oss på en fin ö i sjön. Solen sken och jag använde hatten som min värdmamma gav mig på min födelsedag "You'll need this one in Australia!" 

Miljön var precis lika fin som vanligt...

Och vattnet lika smutsigt


Maten var god
Och jag var lika galen som vanligt
READY

Om jag visste hur man gjorde en film av bilder så hade jag gjort det nu. Men det vet jag inte, så istället får ni ett gäng bilder på mig och Inga när vi tröttnade att sitta stilla på filten 
STEADY

GO

 Vi hade iallafall kul!

När picknicken led mot sitt slut så berättade Kristina att det under kvällen skulle vara en julfest på en gammal gård. I den 30° gradiga värmen var vår julkänsla på topp så det var ingen som tvekade en sekund!
Julfest innebär såklart tomteluva tänkte jag. 
Det var en jättevacker och stor gård. Jag var och är fortfarande riktigt lycklig och glad.

Aldrig förut har jag gått på julfest i sommarvärme. Sommarklänning och tomteluva. Strålande sol och klarblå himmel. Det blir något att minnas för alltid. Fleratusentals människor som sitter på sina picknickfiltar och äter och dricker gott. Man njuter av solen. Stämningen är väldigt avslappnad

En orkester som spelade julmusik in på sena kvällen.  Så himla mysigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar