fredag 6 december 2013

Life is great

Visst går livet lite upp och ner ibland. Men igår fick jag en sån bra känsla. Livet är riktigt bra. Jag trivs bra här. Jag har vänner och ett "jobb" som jag verkligen njuter av. Det må kanske inte vara lika spännande som i början, men jag har en trygghet här. 

Jag kom att tänka på detta när vi var på playdate. Jag och mina pojkar åkte till en annan Au Pairs hus. Hon tar hand om en pojk, året äldre än mina, och dessa tre gossar leker så bra tillsammans. Au Pairen heter Hannah och kommer från USA och vi har också oerhört roligt ihop. Hon har studerat i Stockholm i 6 månader och jag spenderade en månad i staterna förra året. Vi kan verkligen relatera till varandras liv. Timmarna bara sprang iväg. Vi pratade och drack kaffe (hon vet hur det ska vara efter att hon varit i Sverige!) och pojkarna lekte och lekte. 

Jag kände hur glad jag var. Stannade upp och bara log och njöt av livet. 

Känslan höll i sig resten av dagen. Jag och min värdmamma hade det trevligt, skrattade och såg på film. Även när jag vaknade var jag på lika bra humör. Både pojkarna tog sovmorgon. Trots detta så fick jag möjlighet att spendera lite ensamtid med en av dem. 45 min bara Lachlan och jag. Fantastiskt. Vi myste, hade fredagsfrukost (innebär lyxfrukost. Man får i stort sätt äta vad man vill), kramades lite mer och lekte med domino. Aiden vaknade och var på lika bra humör som resten av oss. Nu har vi precis kommit hem från en promenad till lekparken. Eller tja, Zebrahunting som Lachlan bestämde. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar