söndag 17 november 2013

Good Saturday

Vilken bra helg jag har haft! Fullt upp från morgon till kväll. Träffat massa vänner och haft det riktigt roligt!

Igår så stod julklappsshopping på agendan. Skönt att ha börjat åtminstone. Nu kan jag bocka av några saker från listan. Vi var tre kompisar som åkte iväg och humören var på topp. Jag köpte även något som jag för tre månader aldrig hade kunnat tänka mig att ta på mig. Ibland(läs ofta) när man är ute i det här landet så är det väldigt varmt och då vill man inte ha jeans. I vissa fall är shorts inget bra alternativ. Detta är något som jag länge funderat på. Lösningen på problemet stavas c l o w n b y x o r. Jag hade tänkt mig ett par svart/vita som inte drar till sig så mycket uppmärksamhet. Men Kristina övertygade mig att ta ett par, lite mer färgglada. Och jösses vad jag är nöjd! Jag vill inte ta av mig dem, de är så bekväma! (Fotona är just nu under sekretess då jag ser fullständigt galen ut på de flesta av dem)

När shoppning var gjord kände vi oss inte riktigt färdiga med varandra. Min värdfamilj var bortresta så vi arrangerade en filmkväll. Myspys på hög nivå. Mycket mer än så behövs inte för att göra en riktigt bra lördagskväll

Fixade och donade lite innan mina kära vänner knackade på dörren. 
(Eller åtminstone en av dem, den andra körde fram och tillbaka på gatan minst tre gånger)

Mangosäsongen är nu här och jag kan inte förklara hur gott det är! Det här är nog den mest perfekta mangon jag både sett och ätit. 

En annan frukt som är betydligt bättre i Australien är bananerna. De håller mycket längre och smakar mycket godare. Jordgubbar däremot är Sverige bättre på. Ja, bär i allmänhet. De är större, men mer smaklösa här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar