fredag 15 november 2013

Mat är det vi gillar bäst

Om man skulle fråga mig vad jag gör med mina Au Pair kompisar så skulle svaret bli: ÄTER. 
I alla dess former, vi fikar, vi bakar, vi lunchar och vi går på restaurang. 

Ett väldigt roligt och framförallt gott sätt att umgås på. 

Igår så var det Kristinas födelsedag. Dagen innan så träffades vi och bakade banana bread tillsammans. Både enkelt och gott. (Blandning mellan bröd och kaka kan man säga)

Förutom banana bread så gjorde vi även en äppelpaj. Det var riktigt gott, smakade lite som hemma. Äpple, kanel och vaniljglass. 

Torsdagskvällen spenderades på en Indisk Restaurang. Maten var god men det som irriterade mig var att man fick betala extra för riset. Och det fick vi inte reda på förrän notan låg på bordet. Men men, så kan det vara. Vi hade en trevlig kväll och jag träffade några andra skandinaviska au pairer. Två från Danmark och en från Finland. Jag kunde prata svenska och de förstod mig.  

När vi lämnade restaurangen så stötte vi på den här filuren. En possum (pungråtta). Mitt i stan. Det är inte något man ser varje dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar