söndag 24 november 2013

Min helg

Det blir mer och mer tydligt. Det vi Au Pairer gör är äta. Inget fel med det. Det är roligt att laga mat/fixa frukost ihop och det är ett väldigt trevligt sätt att umgås på.

Jag började lördagsmorgonen med att åka till gymmet. Sprang på löpbandet och körde ett styrkepass (Grit), riktigt skönt. Åkte hem till Kristina och vi fixade en mycket god och nyttig brunch.

Den lilla, gula glasburken längst till höger innehåller vegemite. En... australiensk delikatess. Vi bestämde oss för att testa. Och fy fasiken. Måste vara det värsta jag någonsin smakt. Jäst, salt och helt fruktansvärt. Men jag antar att det är ännu en sak att bocka av från "Att göra i Australien- listan" 

 Ja, mango och banan har blivit våra favoritfrukter.

Har börjat dricka mer och mer te här. 

Eftermiddagen, kvällen och söndagsförmiddagen spenderade tillsammans med min finska kompis. Rätt kul, i Finland måste man läsa Svenska i skolan. Detta innebär att hon förstår mig om jag pratar svenska och ibland så kan hon svara på svenska. 

Vi spelade brädspel. Trivial Pursuit. På australienska, vilket faktiskt var jätte svårt. Frågorna handlade nästan bara om australienska människor, tennisspelare, country sångare, filmer o.s.v. Men roligt hade vi!

Bytte till Scrabble. I början var det svårt. Men desto längre vi spelade, desto mer insåg vi att vi faktiskt är rätt bra på det här med engelska ord. 

Vi stuvade om och gjorde oss vackra. (Det där med smink har inte varit särskilt använt det senaste. Ingen idé att göra sig iordning om man ändå bara ska vara hemma/ i lekparken med pojkarna. Så därför var det extra roligt igår kväll!) 

Jag har haft en upptagen vecka så jag var väldigt glad över att komma ifrån huset och göra något helt annat!

Stack till stan och åt mat (riktiga hamburgare, ingen donken style här inte), drack en öl, spelade biljard och dansade. Vi hade en riktig toppenkväll! 

Till frukost lagade vi pannkakor och såg på Les Misérables. Mysmorgon helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar