tisdag 26 november 2013

Aningen skrämmande

Jag blev minst sagt chockad igår morse när jag gick ut i köket. Jag möttes nämligen av en spindel.

Nu snackar vi ingen liten en. Först tänkte jag mest, jag låter den helt enkelt vara. Sen slår det mig att jag befinner mig i Australien och att hälften av alla djur här är giftiga. Borde jag ta pojkarna ut ur huset? Jag ringer min värdmamma och berättar om problemet. Jag hör att hon blir orolig. Hon frågar Om du jämför den med ett äpple är den större eller mindre? Större. Är den hårig? Ja. Då är det nog Australiens... Nu är jag nästan säker på att hon ska säga farligaste spindel. Största spindel blir dock svaret jag får. Jag pratar vidare med min värdpappa som berättar att den inte är giftig. Men det gör nog lite ont om den biter dig. Han ger mig tips om hur jag lättast gör mig av med den.


Jag trodde inte att jag var rädd för spindlar. Men efter att ha sett denna så kan jag säga att det var lite skrämmande. Större än ett äpple alltså. Hårig och med en stor kropp och horn(?)

Min kväll avslutades betydligt lugnare. Jag lagade rabarberpaj som verkligen gick hem hos min värdmamma. Vi satt och pratade och insåg att det är halvtid nu. Betyder detta att vi måste börja kolla efter en ny au pair snart? 

Den gick åt så snabbt att jag inte ens hann ta ett kort innan. Gott var det då!  

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar på min krönika, så skönt när folk förstår hur jag menar! :) Det går ju faktiskt att träna och vara nyttig, med måtta, utan att hela världen måste veta det. Fortsätt med det, jag är där nu också! Tränar mycket, äter visserligen mycket gott också men jag gör det jag mår bra av och hela världen måste inte veta det :) Fick dessutom en lättare hjärtattack nu när jag möttes av den där spindeln, kommer drömma mardrömmar inatt! Haha. Ha en toppendag och se upp för spindlar ;)

    SvaraRadera