fredag 15 november 2013

Mina gossar!

Tycker om dessa pojkar så mycket! 

Vi har det så bra ihop. När vi är ute och går så kan de helt plötsligt säga "En tiger har gått här!" och stanna och kolla på ett hål i gatan. Eller ta min hand och säga "Vi ska gå ut på äventyr"

Jag har haft dem hela dan för mig själv idag. Två playdejter har vi hunnit med. Sagostund i soffan och middag tillsammans. Allt har förflutet bra. När det var dags för tandborstning så sa Aiden "Du måste sjunga tandborstssången" (Ni vet sången: Borsta, borsta tänderna. Borsta noga varje tand..) Ibland sjunger jag en egen komponerad översättning till engelska, men det är fortfarande svenska som funkar bäst.

Det var hur mysigt som helst att stoppa om dem ikväll. Vi läste godnattsaga i en säng och jag fick godnattpuss och godnattkram av båda två. Återvänder efter tio minuter till två babblande pojkar(man kan inte annat än le). När jag var på väg ut ur rummet så säger Lachlan "Kan du inte stoppa om mig?" Jo, visst kan jag det. Vilket resulterade i en ny omgång godnattpussar och kramar.

En annan sak som bara får mig att le är att de nu faktiskt börjat prata svenska. När vi satt i soffan förut så sa en av dem "Nu ska jag räkna på svenska: ett, två, tre, fyra, fem" Bara sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar