onsdag 20 november 2013

En månads väntan!

Idag är det exakt en månad kvar tills jag ska få se min älskade familj igen!

Jag längtar verkligen. 

Att fira jul här i Australien kommer att bli så annorlunda:
- Det är mitt i sommaren, 30°. Ingen snö och minusgrader här inte

- De firar den 25e december och inte den 24e 
  (vilket också innebär att det är ingen tomte som kommer utan paketen hittar man i strumpan)

- De äter en kall lunch, bestående av seafood
  (Inget stort julbord med allt gott som det innebär)
- Inga tända ljus och adventsljusstakar i fönstren
  (behövs väl inte i den värmen)

- Ingen Kalle Anka

Jag kan fortsätta att räkna upp saker som kommer vara annorlunda och som jag faktiskt kommer att sakna. Julen är min favorithögtid. Med allt den innebär, snön, tända ljus, maten, godiset, dekorationerna och stämningen, att alla är så glada. Jag älskar julen. 

Så ja, det kommer bli annorlunda. Därför är jag extra glad över att min familj kommer hit för att fira den med mig. När allt annat är annorlunda så har vi åtminstone varandra. Det lär bli en jul som vi sent glömmer!

Ett kort från julafton för två år sedan. Men det är så jag alltid firat julafton, med massa mat och familjen!

Finklädda (ni matchar varandra väldigt bra) och med ett stooort leende på läpparna

Ni är bästa föräldrar man kan ha! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar