fredag 29 november 2013

Återförening!

Igår kom min fina vän, Elin på besök. Tjejen som jag spenderade mina dagar i Sydney tillsammans.
Efter pepparkaksbaket så satte sig pojkarna och jag i bilen och åkte till busstation. Eftersom vi ändå åkt så långt (in till stan) så bestämde jag mig för att gå till en ny lekpark. Vilket äventyr för grabbarna!L Hela lekparken var inspirerade av vatten. Jag är glad att jag valde att åka dit en dag då det var 32° och sol. Både sandaler, byxor och pojkar i allmänhet var våta.

 Lachlan är verkligen en liten linslus. Huvudet på sne och ett stort leende på läpparna.

Ni förstår kanske nu varför byxorna blev blöta

Men det här är roligt!

Picknick är ett måste. Aiden åt nog hälften av pepparkakorna själv.

Åh så roligt att ha en kompis här! 

Någon att skratta, prata och bara ha roligt med. Jag ska erkänna att jag faktiskt ibland, omedvetet ramlar över till engelska. Det har bara blivit så naturligt. Men visst är det skönt att kunna prata svenska. Kunna prata om allt. Utbyta erfarenheter. Vi har haft väldigt olika au pair upplevelser. Hennes betydligt sämre än min. Hon kom inte bra överens med sin familj, varken med barn eller föräldrar. Familjen var väldigt rik och värderingarna var lite fel. Föräldrarna bestämde sig för att skilja sig och Elin blev utan jobb. Då är jag väldigt tacksam för min familj och hur jag har det. Elin säger att det är skönt att se att Au Pair tiden faktiskt kan vara en rolig tid. På samma gång så är det skönt att kunna prata om det som man tycker är dåligt. (För allt är inte perfekt för mig heller alltid.) Vi båda har kommit fram till samma slutsats. Sverige är bra. Vårt skol- och vårdsystem. Kulturen. Maten. Och barnuppfostran. Vi vill båda att våra framtida barn ska få växa upp i Sverige. 

Fredagen har också varit en väldigt bra dag. Jag har länge funderat på att ta pojkarna till badhuset och nu när vi ändå var två "vuxna" så blev det verkligen. Pojkarna är definitivt inte rädda för vatten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar