fredag 25 oktober 2013

smile

"Ni vet när man bara mår sådär bra, när allt känns rätt" Så sa min vän Pia igår. Vi satt ett gäng Au Pairer på ett stort lekland med alla våra barn lekandes omkring oss. Inget sådär speciellt. Men ändå så skönt. Livet var bra. Vi satt i timmar och pratade, gjorde upp planer inför framtiden. Planerade bakdagar, filmkvällar, utgångar, playdates och lekte med våra barn. Så skönt att ha vänner som tillåter sig själva att vara barnsliga. "Okay, come on. Let's go on the jumping castle!" Fyra tjejer som leker. Barnen var extas. Tror nästan att att personalen tyckte vi var knäppa som lekte så mycket. Bara släppa allt jobbigt och vara. Livet var bra

På kvällen gick jag på turkisk restaurang med familjen. Vi beställde någon slags bufféliknande måltid. Så gott och relaxed. Fat efter fat kom in. Alla delade. Alla åt och var glada. Och mätta. Det var riktigt gott och jag kan säga att jag sov gott efteråt.

Pojkarna och jag har haft en riktigt mysmorgon. Började med sovmorgon. Vanligtvis vaknar det vid 7.30 men idag så sov den ena ända till 9.15. Jösses. Tror mina gossar var rätt trötta. Sen hade vi fredagsfrukost. Jag fixade en frukostbuffé, frukt, flingor, juice, allt stod på bordet när de vaknade och vi åt tillsammans i lugn och ro. Sedan kröp alla ner i min säng och hade sagostund.

Inga bilder alls har jag. Nu ska vi ut på äventyr så förhoppningsvis blir nästa inlägg lite färggladare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar