fredag 25 oktober 2013

Bra fredag

Det har varit en riktigt bra fredag. Morgonen har jag redan berättat om. 
Sen så ville pojkarna ut på adventure så det var bara att packa ryggsäcken med lite snacks (frukt i alla dess former idag), kleta på solkräm och ta på hattar och sticka ut!


Vi hittade en ny, och bra lekpark. Jag hade lite dåligt samvete att jag inte tränat så mycket de senaste dagarna. Men, jag hade på mig träningsbrallor idag och på lekparken fanns allt jag behövde. Stänger att träna mage och armar, mark att göra jumping jacks, squats och planka på. Allt går med lite fantasi! 


Vi kom hem och hade picknick i trädgården. Lachlan plockade en blomma, gav till mig och sa "You've been a good girl Marianne, so you get a flower" Hur sött som helst. Tack


På kvällen så åkte jag och ett gäng andra au pairer in till city för käka middag tillsammans. Riktigt trevligt, och mättande!

Här sitter vi och är ganska hungriga. 

Så när maten väl kommer blir man rätt glad!

Platsen vi åt på heter Brodburger. En restaurang som serverar hamburgare i alla varianter (OBS får inte jämföras med McDonalds!) Jag var sugen på fisk, men var inte säker på att fiskhamburgare var det bästa valet. Åt en vanlig burgare istället och jag blev inte besviken.

Lagom avslappnad och skön fredag! Nu ska jag somna med ett leende på läpparna

Jag har tyvärr ingen bra bild på burgarna. Har en på oss tjejer när vi äter burgarna däremot, men där ser vi mest ut som hungriga grottmänniskor så jag väljer att behålla den bilden för mig själv


1 kommentar: