lördag 12 oktober 2013

senaste tiden

Här kommer en liten update om vad jag gjort de senaste dagarna.

*Jag och pojkarna återvände till den enorma lekparken. Där hade vi picknick/BBQ med ett par andra Au Pairer. Jättetrevligt. Alla hade med sig något att äta och vi satt där på min enorma picknickfilt i flera timmar
(Bilder försvunna)

* På torsdag förmiddag tog jag med mig pojkarna på bio. Första gången någonsin som jag går på bio kl halv 10 på förmiddagen! Det var rätt mycket folk där, alla med barn förstås. Pojkarna skötte sig ypperligt. Vi åt popcorn och jag drack en smoothie från juice bar. Supergott, man bestämmer helt själv vilka frukter man vill ha i. Filmen vi såg var planes och den var faktiskt rätt bra.

*Ännu en lekpark. Sophie smsar torsdag eftermiddag "Vad gör du med din pojkar? Vill du gå till lekparken?" Klart vi vill! Jag berättar för pojkarna att vi ska gå ut. Lachlan svarar att han vill gå på tigerjakt! På med hattarna och börja leta efter tigerspår, leta efter tigrar bakom träd och undersöka vilket håll myrorna springer åt (Självklart springer de bort från tigrarna)


*På fredagsmorgonen så åker min Au Pair familj iväg på begravning. Vilket betyder att jag är ledig fredag till söndag och har hela huset för mig själv. Åker in till stan för att träffa en ny Au Pair tjej. Tänk att denna gång så var det jag som var guide! Jag visade hur man körde, var man parkerar och berättade vad som är värt att se. Det hade jag inte kunnat göra för en månad sen.



Så här molnfri har himlen var i många dagar nu. Ganska fantastiskt  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar