lördag 12 oktober 2013

Upp och Ner

Ni vet, ibland har man sådana där dagar när det känns som att allt går fel. Hela världen är emot en. Lite så har det varit idag. Kom till Apple butiken, spenderade nästan 3 h där. Resultatet blev: Du måste köpa en ny hårddisk. Alla dina filer och program på datorn kommer att försvinna. Jag var nästan i tårar. 

Vad skulle jag göra? Köpa en ny hårddisk, en ny data? Tog mig i kragen. Köpte mig en ny hårddisk och åkte hem. Som tur är så har jag lagt över alla student, bal och de flesta (fram tills för 2 veckor sen) Australien bilder på min externa hårddisk. 

Pratade med världens bästa familj och humöret höjdes sakta. Tog mig ut på en rejäl löptur, 7km upp och ner över berg. Såg den en av de vackraste solnedgångar någonsin. Himlen lyste upp bergen och nedför såg alla ljus från husen ut som stjärnor. Då kan man inte annat göra än le. Nu mår jag bra. Tänk vad mycket prat med rätt personer och träning kan göra! 


1 kommentar:

  1. Jättetråkigt med din dator Marianne! Men sånt händer, bra att du har backup så att inte allt förlorades. Och nåt som aldrig kan tas ifrån dig är dina egna minnen av vad du varit med om och kommer att vara med om!

    SvaraRadera