torsdag 19 september 2013

Playparks och play-doh

Idag fyllde en Au Pair tjej som jag tidigare träffat år. Så hon bjöd in oss till ett café för att hänga, tillsammans med våra barn. Caféer och restauranger med lekparker utanför/lekrum inne är oerhört bra. Vi kunde sitta och prata samtidigt som barnen lekte. Okej, jag fick väl upp och röra på mig en hel del. Mina pojkar var äldst, och hade mest energi om man säger så.

Cafeét låg på helt andra sidan stan. Canberra är inte så stort, men med alla förorter är det ordentligt långt och utspritt. I bilen lekte jag och pojkarna "Gul bil". De säger så klart inte gul bil utan skriker "Spotto!"En annan sak som man måste göra varje gång man åker bil är att ducka för broar. Annars så får man ju huvudvärk förstår ni.

Eftersom jag tyckte att mina pojkar skött sig väldigt bra på caféet så åkte vi till ännu en lekpark. Två playparks på en dag, jag måste väl ändå vara ganska snäll? När pojkarna väl sprungit av sig så åkte vi hem och lekte med play-doh. Alla tre var nöjda om man säger så. Jag kommer ihåg att jag lekte med det när jag var i deras ålder.
Mina gulleungar

Japp, jag lekte också. Christmas tree, Apple tree and Mickey Mouse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar