onsdag 18 september 2013

Na na na, batma

När jag var klar med War Memorial så åkte jag inte till stan för att käka lunch och spendera resten av eftermiddagen. 
Blev rekommendera att besöka Lonsdale Street Roasters. Där hängde det cyklar i taket, intressant val av inredning. Maten var okej, men personalen och atmosfären var bättre än så!

Jag och min karta gav oss ut på promenad. Något som jag verkligen gillar att göra är att ströva runt i en stad där ingen känner mig. 
Kolla kontrasten på den här bilden. Ena huset är stort, flott och modernt, andra är litet, mysigt och gammaldags.

Vandrade och hittade en fin kyrka, All Saints Church. Vad som är extra intressant med just denna är att byggnaden från början var en järnvägsstation.

Älskar att våren är på ingång!

Enkelt, men väldigt fin kyrka.

Gick vidare. Något som jag föredrar är att inte bara gå, eller köra på de stora och turistiska vägarna utan gå lite avsides. Man hittar alltid något intressant. 

Ganska annorlunda skylt att ha utanför sitt hus 

Girl guides. Alltså en scoutlokal

Såg en gammal skylt. 

Och en annan, med gatunamnet Batman
Na na na, batman!

Gick tillbaka till samma café som jag tidigare ätit lunch på och tog en kaffe. Mysig avslutning på en bra dag


4 kommentarer:

  1. Fantastisk fina och omväxlande bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pappa! Vilken fin kommentar. Jag hade en mycket bra och innehållsrik eftermiddag :)

      Radera
  2. Vilken härlig promenad du gått och fantastiska foton :-) Härligt med VÅR, här bli allt mörkare och blötare... *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Karin! Jo, det känns faktiskt lite konstigt att gå miste om höstmyset. Kram!

      Radera