fredag 20 september 2013

Barnasinne

Haft en sån där go' dag, en sån där dag när man bara njuter av livet.
Pojkarna gick runt i pyjamas länge. Jag gjorde mysfrukost.

På tal om frukost, min familj, min riktiga familj hemma i Sverige är en riktig grötfamilj. Vi älskar gröt. Jag äter fortfarande gröt här. I alla dess former, idag med smak av chokladboll. Vad jag skulle komma till är mängden gröt. Jag brukar använda mig av 1 dl havregryn. Min lillebror äter 4 dl! Så idag tänkte jag "Jag äter 1 1/2dl havregryn" Jösses, vad mätt jag blev! Kan ni då föreställa er hur man kan äta 4 dl? Käre bror, du som är så smal. Var gör du av all mat?!

Pojkarna och jag har spelat domino. De var helfascinerade!

Sen målade vi med fingerfärg. Gick bättre än förväntat!


 Ni ser väl vilken naturbegåvning jag är?

I övrigt så har vi haft sagostund och busat! 
Nu ringer det på dörren, första gången som vi beställt hem mat ikväll! 

2 kommentarer:

  1. Jag äter faktiskt på 4,5 dl gryn. ;D //Emil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, helt sanslöst! Var gör du av all mat? <3

      Radera