torsdag 29 augusti 2013

Min mage är nöjd

Kan ni förstå min lycka när jag hittade både havregryn och keso i affären? Mina frukostar är nu räddade!

Vad som är precis lika roligt är att jag fick ansvaret för kvällens middag. Jag har under veckan skrivit en meny, med rätter som jag kan laga. Jag frågade de andra vad de ville ha och eftersom jag redan lärt dem att säga "Köttbullar" så blev svaret självklart köttbullar. 
Innan jag åkte hemifrån så gjorde jag iordning en liten svensk kokbok. Fylld med recept, både middagar och efterrätter. Där finns bland annat köttbullar, kanelbullar och svenska pannkakor. 
Mammas recept på köttbullar gjorde succé! 
Det smakade som hemma. Eller ja, de var ju inte lika goa som mammas förstås! Men alla åt med god aptit och jag fick vääääldigt gärna laga mat igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar