måndag 28 april 2014

Fina vänner

Bland det bästa med att vara ute så här och resa är människorna som man möter. En del konstigt, en del roliga och en del helt fantastiska.  På Fraser Island hamnade Cornelia och jag i samma bil som Jemma och Mike från England. Sedan dess har vi fyra träffats regelbundet, är vi i samma stad så ser vi till att äta, promenera eller ta en öl ihop. 

I Cairns bestämde vi oss för att ha BBQ kvällen innan Mikes födelsedag. Och vad passar inte bättre än att äta känguru när man är i Australien? Det är inte min första gång och jag tycker de är gott. Lika gott den här gången. 

Morgonen efter gick vi ut och åt pannakaksfrukost tillsammans. (Min och Cornelias second breakfast)
Det var riktigt gott men självklart inte lika gott som pappas pannkakor.

Fantastic Four ( Jemma tar kort). Vem kommer på att bada i laguen är roligt, med kläder på?! Jo vi såklart. 

Nu har Cornelia flugit till Sydney, jag stannar i Carins några dagar, ska ha lite egentid. Sedan bär det ut på nya äventyr! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar