söndag 2 mars 2014

Melbourne

Efter en lång, men ändå helt okej resa kom jag igår fram till Melbourne. På stationen möttes jag av Cornelia. Min underbara vän som ska resa runt med här i Australien.

Hittills har vi vandrat runt i staden. Sett stations byggnaden, fått en guidad tur i ett gammalt fängelse. De "arresterade" oss. Nästan lite läskigt. Vi har också varit på en enorm marknad "Queen Victoria Market". Livet som backpacker har jag börjat bra. Vi bor på ett helt okej hostel. Vi lagar egen mat, inga kulinariska rätter men tillräckligt för att det mådde ska mätta och smaka bra.

Melbourne är en fin stad med stort kulturellt arv. Det blandas nya och gamla byggnader. Väldigt vackert. Imorgon har vi bokat en tour till Great ocean road, det ser vi verkligen fram emot!

Just nu sitter vi på en stor trappa mitt i staden och blickar ut mot St Paul's Cathedral. Här erbjuds gratis internet vilket vi stort tackar för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar