fredag 10 januari 2014

Uluru och öknen


Bland det häftigaste hittills!




 Vi åkte över öknen, för att komma till öknen. 


Landade i Alice Springs. Värmen som slog emot oss var enorm. 45° och oerhört torrt. Kändes som att landa hos "Doktorn kan komma"

Känslan var ganska rätt. De hade flygande doktorer där. Som används. Alla större gårdar i Australiens Outback har en egen landningsbana. Så är olyckan framme kan doktorn komma. 

Pappa imiterade australiensarna och köpte sig en hatt. Som han passade oförskämt bra i.



Mamma och jag gick ut på promenad och hittade en kyrka som liknade ett skepp på många sätt

Vägen dit var lång och extremt rak

Sanden var helt röd

Stenen var helt röd.  Jag och min fina pappa!

Min bror trodde sig vara stark...

Sen gjorde jag och min mamma något helt spontant. Vi ställde klockan på 04.20. Varför detta kan man ju undra? Jo för när väl solen steg upp så satt vi på ryggen av en kamel.

Här är vår vän Murphy. Trevlig och snäll.

Solen närmar sig horisonten. 

Att se solen gå upp så här var helt fantastiskt. Det gick så fort. Den var helt rund, precis som man målade den när man var yngre. Hela himlen blev röd, orange och gul. En upplevelse att minnas!

Lagom pigga kl 6 på morgonen. Men det var det värt!

Hejdå öknen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar