söndag 15 december 2013

Tredje Advent

Jag har haft bra och mysig helg. Både förlorat och tagit igen sömn.

På lördagskvällen gick vi ut och dansade tills vi inte orkade längre!

På söndagen fick jag den stora äran att agera guide för min svenska kompis Ted som var och hälsade på i Canberra. Här är vi utanför Australian War Memorial. 

Det var ju ändå söndag. Och vad gör man på söndagen? Jo, går i kyrkan. (Eller ja, om man går i kyrkan så är det väl oftast på en söndag). En svensk advents- och julgudstjänst. Min julkänsla ökade faktiskt avsevärt. Prästen måste varit bland de bästa, så himla rolig. Han är kyrkoherde för hela Australien och Nya Zeeland och jag kunde faktiskt hänga med under hela predikan. 
(Mamma, du kan hälsa kollegorna från honom. Han vet vem Lars-Åke är) 

Efter gudstjänst så var det Lussefika på Ambassaden. Vilket hus, stor och fint och maaaassa bullar att äta. Att dricka svenskt kaffe var också väldigt gott. Mycket roligt att kunna prata svenska och jag har nu skaffat mig lite Australiensk/Svenska kontakter. 

Andra gången i år som jag sett ett Luciatåg (tror det är fler gång än vad jag gjort hemma de senaste åren).

Veckan avslutades med fika, livemusik och middag med vänner. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar