tisdag 17 december 2013

Merry Christmas

Julen närmar sig verkligen nu. Jag går på julfest efter julfest. Pojkar springer runt och ropar "Just one more work left" (mamman går på julledighet imorgon). Vi tänder adventsljuset varje dag, för annars vet ju inte tomten när han ska komma. 

Idag var det Christmas Party på playgroupen. Jag tog på en röd sommarklänning - och tomeluva!
Jag och mina små vänner säger Merry Christmas! 

(funderade på om jag skulle vänta med att publicera den här bilden till julafton, men jag lär väl ta fler bilder då)

God mat. Besök av jultomten och besök av en brandbil. 

Så här glad är man när man får sitta i en super stor och cool brandbil

Alla fick vi paket på posten idag. Ett stort till Lachlan och Aiden (från nån släkting i norra Oz) och ett till mig. Från en kär vän i Sverige, som gör de finaste kort man kan tänka sig. På paketet stod det "öppna den 24 december" , så jag antar att det bara är att vänta. Tack så mycket! 

Andra tecken på att julen börjar närma sig är det faktum att nu börjar det fyllas på med folk. Barnens farmor och farfar anlände igår. Jag äter massor med apelsiner och julinspirerande frukostar. Stämningen stiger! 

1 kommentar: