onsdag 16 oktober 2013

Tisdag

Idag testade jag på att göra en utbakad fläta. För att inte ha gjort en på sisådär tre år så är jag nöjd med resultatet. Inget särskilt händer idag men när pojkarna sköter sig och frukosten går smärtfritt så har man lite tid över. 

Eller jo, lite speciell kanske dagen har varit. För jag kostade på mig en fika, en riktig fika! 
Mötte upp en tysk (som nästan alla andra) au pair tjej på mitt lokala café. Tänk att jag bott här i nästan 2 månader och fortfarande inte varit på caféet som ligger 8 min promenad från huset (japp, jag tog tiden)

Min första riktiga kopp med kaffe. Svart kaffe. Gott kaffe. Inget näskaffe. 

Peachmousse. Mums


När jag sedan hämtat pojkarna på skolan så får Locklan uppdraget att hämta posten. Det är rätt mycket post idag. "Vem är det här till?" frågar han om ett brev som är adresserat till pappa. Men bakom det lilla kuvert så finns ett stort kuvert. Adresserat till "Locklan and Aiden". Pojkarnas ögon var nästan lika stora som de skulle fått en julklapp. Inuti det stora paketet fanns två mindre kuvert:

Och dessa kuvert innehöll...

Ahlgrens bilar!

Och ett kort till var och en av pojkarna. Greetings from Mariannes Swedish family

Tack! Detta uppskattades. Pojkarna sitter nu i soffan och ser på Robots (film) och äter svenskt godis! Det finns en ganska stor möjlighet att jag också smakade en.. eller två bitar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar