torsdag 17 oktober 2013

BAMSE bra dag

Idag måste varit blåsigaste dagen sen jag kom hit. Det upptäckte vi ju förstås inte förrän det redan för för sent. Då var vi redan upp på toppen av berget. Att bära klänning idag var ett av de sämre val jag gjort.

Vi besökte hur som helst Arboretum. Har någonting med trädbevarande att göra men vi var ju såklart där för lekparken. En ganska annorlunda sådan. Skulle träffa en Au Pair, samma som igår. Men när vi kom dit så var där redan tre stycken. Barnen lekte och hade roligt ihop och vi tjejer satt och pratade och gjorde upp planer för nästkommande torsdag! Ser ut som att det blir jag och tyskarna framöver.

Ganska slingrig väg att köra upp på!

En ganska annorlunda lekpark. Pojkarna tyckte nog att det var lite svårt för jag fick klättra upp och hålla handen

Sen kom vi hem. Och jag hade fått post! Ett stort brev från min älskande familj. Brevet innehöll en BAMSE tidning. När jag var liten så var det min absoluta favorittidning. Jag tycker fortfarande att BAMSE är helt underbar. Det är något som man verkligen blir glad av att läsa. Som inspirerar barn och lär dem om allt möjligt. Så jag och pojkarna satte och oss i soffan och hade sagostund. Jag översatte till engelska så att de skulle förstå. (Så ikväll så ska jag lägga mig i min säng och riktigt läsa tidningen på svenska)

Så tack mamma, pappa och Emil. Ni gav mig verkligen ett leende på läpparna idag. Jag sa att ni skulle skicka något som jag inte förväntar mig, något roligt. Och ni lyckades verkligen! BAMSE tidningen är något som både jag och barnen kan njuta av! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar