söndag 27 oktober 2013

Frukostbuffé

Jag har haft en superbra söndag!

Anledning till att jag behövde lämna huset så tidigt denna morgon var att jag och Pia och en gäng andra au pair vänner skulle äta frukost tillsammans. Alla som känner mig bra vet att jag älskar frukost! 

Vi gick inte på en fancy restaurang och åt utan samlades alla hemma hos Pia. Igår så köpte vi in allt man behöver för en ordentlig frukostbuffé: massa frukt, grönsaker, bröd, croissanter, ägg och bacon. Vi hjälptes åt att dekorera och hade det väldigt trevligt ihop.

In the making! The called me the fooddecorator. Och ja, jag tycker faktiskt att maten smakar bättre om man lägger upp det fint. Vad Pia gör är det ingen som vet

En helt fantastisk frukostbuffé!

Fruktfaten är mina mästerverk. Visst ser det smaskigt ut?
 Blev husflux beordrad att göra tårtor/kakor till min vänners födelsedagar...

Mina internationella vänner. Eller tja, egentligen är väl jag den internationella. För alla andra är tyskar! Sköna människor hur som helst

Ingen särskilt bra bild, men var tvungen att lägga upp den för jag ser så himla pillemarisk ut. Tänker jag på mat? Lägg märke till att våra tallrikar är helt tomma


En lång frukost i glada vänner sällskap. Jag hängde kvar hos Pia tillsammans med en annan tjej och vi såg på film och pratade. Filmen var Marie Antoinette, så vi satt där och njöt av en ganska långsam och mysig film med oerhört vackra klänningar. Perfekt avslappnad söndag. 

4 kommentarer:

  1. Hur går det med språket? Har du börjat prata med australiensisk accent?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Språket går bra. Märker att engelskan kommer mer och mer flytande. Det är ju det enda jag pratar numera. Man kan nog fortfarande höra min svenska accent, men jag snappar ju upp vissa australienska slang uttryck och talessätt. Får se om jag kommer hem med en australiensk accent!

      Radera
  2. Vad bra att allt funkar med språket och hoppas att du får till en fin dialekt. Det är underbart att höra när en australiensare pratar. Kul att du lära barnen svenska också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu måste jag fråga vem du är också? :)
      Ja, visst pratar de härligt! Lite avtryck måste jag ju göra här.

      Radera