söndag 1 september 2013

This is what Australia is all about

Jag tror inte att jag kan förklara vilken fantastik helg jag har haft. Hur mycket jag har sett och gjort.
Sånt som man tidigare bara drömt om att göra.

Min Au Pair familj har en husvagn på kusten. Knappt två timmars bilresa från hemmet. Ingen fancy villa eller så, en husvagn. Och jag förstår definitivt varför man väljer att åka dit. F.A.N.T.A.S.T.I.S.K.T
Detta första jag ser när vi närmar oss är kängurur. Nu menar jag inte bara en eller två, det är enormt många! Min förtjusning kan nog jämföras med en femåring som besöker en godisbutik. Eller nej, mitt leende var nog ännu större. Kängurur är det första djur jag tänker på när jag tänker på Australien och det var precis lika häftigt att se som man kan förvänta sig.

Under den här helgen tog jag nog nästan 400 bilder, men jag ska försöka att sansa mig lite...

Innan vi kom fram till husvagnen så stannade vi till på kusten för lite lunch. Fish & Chips. Låter kanske inte så fancy, men när fisken är nyfångad och friteras på beställning är det riktigt gott!

Vi åt inte bara fish & chips. Det fanns även friterade bläckfiskringar och räkor. Räkorna här är mycket större än hemma- och detta är ändå en liten! 
Vi stannade och också till i en lite glassbutik. Och om man säger att vi har många smaker på kulglass i Sverige så ska man inte jämföra det med Australien. Jag lovar att det fanns minst 25 olika smaker!

Här är några av de mest färgglada. Andra hade namn som blue heaven, stairway to heaven, banana bongo och New York chunky choc
De första levande kängurur som jag har sett!

Jump!

Well, hello there!
Coola djur!


Hur gulligt som helst!
Som att vara mitt i djungel

Haha, bland det roligaste jag har sett. "Nä, jag sträcker bara lite på mig. Klia på magen och så"

Där nere ser ni havet. 

Jag har massa mer att berätta och visa men det kommer lite senare.
Jag satte mig i sanden och bara njöt av utsikten. Jag matade kungspapegojor från min hand och käkade kvällsmat 1,5m från kängurur! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar