söndag 22 september 2013

I just can't believe that this is my life

Jag har haft en bra söndagseftermiddag. Promenad upp på bergen tillsammans med Sophie. Så fint. Canberra är verkligen en häftigt mix av city & country. Vi gick, fotade, gick lite till och stannade och hade picknick uppe på ett berg. Ganska häftigt att inse att jag faktiskt lever här nu. Allt är så annorlunda från hemma. Okej, inte allt, men miljön och utseende på allt åtminstone. Träden, djuren, det liknar ingenting hemma. Jag går förbi en trädgård med palmer och det känns som att man är vid medelhavet.

Igår fick jag en så häftigt känsla. Engelskan kommer så naturligt nu. Jag pratar engelska med alla jag möter och överallt där jag går hör jag engelska. Gå på klubb och inte en kotte pratar svenska.


Förstummas fortfarande av bergen häromkring



Hej världen!


Så fantastiskt. Så vackert. Så verkligt


Picknick uppe på ett berg med en fin vän. Lyssna på tyska låtar. Sjunga abba och bara le.


1 kommentar:

  1. Njut av Australien. Här hemma har vi vildsvin och vargar på åkern... :S

    SvaraRadera