tisdag 27 augusti 2013

Livet är grymt!


Jag har haft en jättebra dag idag. Känner verkligen att jag kommer in mer och mer i familjen desto mer tiden går. De känns väldigt lika min familj där hemma. Glada, busiga, friluftsmänniskor och helt enkelt störtsköna!



Idag har jag lämnat och hämtat pojkarna vid deras playschool (mamma kom på översättningen: Öppna förskolan). Så när de är där har jag 4h ledigt. Idag så KÖRDE JAG BIL PÅ VÄNSTER SIDA för första gången. Och som vi sa, "The car is still in one piece". Bilnycklarna ligger på mitt nattduksbord och både föräldrar och barn säger nu "Det är din bil!" Men jag innan jag ger mig iväg på några större äventyr så tror jag att jag köra runt lite i kvarteren här hemma. Det var inte så läskigt som jag föreställde mig. Men ändå, man kör åt fel håll i rondellen och högersvängen är den farliga svängen!


Klart att jag under tiden som jag bor här snappar upp lite "Austalien Sayings"
*Mamman kom på mig igår med att säga "Mate". Vilket måste vara det mest typiska du kan säga i Australien!
*Man kallar även barnen/flickvännen för "Love" och det har jag också redan börjat kalla pojkarna

Kommer göra ett blogginlägg med heaps of australien sayings ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar