tisdag 18 mars 2014

Norrut

Nu sitter vi på bussen norrut. Vi har valt att resa östkusten med buss. Finns ett företag som heter Greyhound som kör väldigt mycket i Australien. Vi har köpt en hop on hop off biljett som tillåter oss att åka hur mycket vi vill, gå på och gå av när vi vill i tre månader. För detta kalaset så betalar vi jämförelsevis 2400kr. Vilket jag inte tycker är allt för mycket med tanke på att det faktiskt är 3000km som vi ska förflytta oss.

Vi har precis spendera ett dygn i Blue Mountains. Jag tyckte inte att det var särskilt imponerande den här gången heller. Men Cornelia är glad att vi åkte.  Nästa stopp blir Newcastle. Jag ser verkligen fram emot att se en plats jag aldrig förr sett.

Med oss till Blue Mountains hade vi två kompisar från Surf Campen. Ingrid och Tjalling. Efter att ha levt med dem i en vecka så känns det konstigt att vara utan dem. I B.M så bodde vi på ett väldigt bra och fräsch hostel. Ingrid bestämde sig för att stanna kvar ett tag.

Livet är bra. Särskilt nu när vi fick tillgång till tvättmaskin. Det var behövligt om man säger så..

Här kommer en fin bild på mig och min "sambo"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar