onsdag 15 januari 2014

Au Pair

Tillbaka i värdfamiljen. Känns jättebra. Trivs så bra med alla, vi har roligt ihop.

Här är det fortfarande sommarlov, vilket innebär att jag har pojkarna hela dagarna. Då gäller det att hitta på saker som får tiden att gå.

Idag har vi vart på fågelskådning, skattjakt, byggt supercool tågbana och flugit till Sverige.

Vi började dagen med att ta på oss hattarna och gå ut på promenad, som ledde till fågel- och kaninskådning. I postlådan när vi kom hem låg en skattkarta (som jag inte alls ritade igår och la dit). Tvillingarna blev eld och lågor! Upp över soffor och stolar, under stugsmattan, genom gungställningen, upp för klätterväggen och ner för rutschkanan. Vid krysset fanns två skattkistor, en för Aiden och för en Lachlan.

Sen så har vi pratat mycket om Sverige det senaste. De är mycket väl medvetna om att jag kommer därifrån, att jag bor i ett rött hus, min pappa kör en röd bil och att man behöver åka flygplan dit(eftersom de hämtade mig på flygplatsen). De har flera gånger tidigare sagt att de ska åka till Sverige och hälsa på mig. Idag blev det särskilt intensivt "Marianne, jag vill åka till Sverige!" Jag förklarar att när de blir lite äldre så kan de åka, men inte idag. "Men jag vill åka idag!" Och när en av mina favoritkillar säger så, så finns det inte mycket annat man kan göra än att åka till Sverige. Vi packade väskor med allt man behöver och åkte till flygplatsen. En vänlig kvinna fixade två biljetter till pojkarna och de satte sig i väntrummet. Förväntansfulla steg de på flygplanet, spände fast säkerhetsbälterna och åkte iväg.

Allt det jag just skrivit är sant. Med fantasi så kommer man långt. Vardagsrummet fick agera vänthall, i köket stod alla stolar uppradade som ett flygplan. Pojkarna var lycklig och vi alla hade det väldigt roligt.

Är vi inte söta?

Kanske inte alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar