måndag 28 oktober 2013

Fotopromenix


Det är för varmt att springa under dagen nu. Så istället gav jag mig ut på en liten fotopromenad i förorten där jag bor. 

Gilmore 20km söder om Canberra city. En ganska liten förort ( finns hur många som helst runt Canberra), men mysig. Bergen omringar husen och nästan var man än står så kan man se lite bergstoppar.


Promenerar på en vanlig gata och möts av den här utsikten. Så vacker öppnar sig det här landskapet


Jag blir rätt förvånad när jag går omkring och plötsligt stöter på palmträd. Det känns så exotiskt på något sätt. Finns en del kring där jag bor.


Efter två månader har jag äntligen fått se förortens kyrka. Inte sådär vacker som många gamla kyrkor kan vara (Vikkan, du vet ju "sånt där jag gillar") men ganska trevlig ändå. En enkel byggnad. 


Jag försöker att njuta av livet här. Upptäcka nya saker och se nya platser. Nästan varje dag lär jag mig eller ser jag något nytt. Ett engelskt ord, en fin byggnad eller förvåningen över att jag hittar rätt. Jag är glad över att jag nu har fått vänner här som jag kan lita på och ha roligt tillsammans med. Au pair jobbet i all ära. Men ibland (läs ofta) så är det väldigt skönt att komma ifrån barnen och huset och prata med någon som inte är fyra år. Någon som jag kan föra en ordentlig konversation med. 

Jag är nöjd med livet här. Är glad att allt har gått så bra. Är ganska stolt över mig själv också. Kände ingen när jag kom till Australien. Snacka om att verkligen lämna sin trygghetszon

2 kommentarer: