måndag 30 september 2013

Bra dygn

Söndagsmorgon startade med frukost på café tillsammans med en vän. Riktigt trevligt. Och visst känns det lyxigt att äta frukost ute? Men kostar det så smakar det...
Har ingen bild från frukosten men vi åt på ett ställe som heter Two before Ten. Tydligen ett ganska populärt ställe!

Vi tog oss en lite biltur och satte oss vid sjön. Min kompis frågade mig om jag skulle rekommendera Canberra för andra att besöka? Och ja, det skulle jag. Men antingen måste man stanna här några dagar, eller så måste vara ganska påläst för att hitta godbitarna. Parliament House är riktigt häftigt men det finaste är nog hur grönt allt är och alla fina platser kring sjön. Canberra blir mer och mer populärt för Au Pairer. Och än har jag inte ångrat mig alls! Det är vacker. Det är en mix av allt. Staden är mindre än Sydney så jag tror att det är lättare att lära känna folk.
Jag vandrar ofta runt i stan och detta var vad jag hittade förra gången. En kyrka.

Måndagen har hittills också varit väldigt bra. Hela familjen är på bra humör. Jag och pojkarna har spelat många nya spel. Liknande som jag gjorde när jag var yngre, så det är roligt. Roligast av allt är dock när pojkarna mitt upp i allt bara kastar sig i famnen och skriker "Marianne!" De är allt fina mina småpojkar.
Vi har nyss haft förmiddagste. Förra gången Nicole och jag var ute och fikade så drack jag Chai Latte och hon tyckte att det var så gott så hon köpte pulver så vi kan dricka det hemma också! Yummi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar