lördag 24 augusti 2013

Bildbomb!

Har äntligen kommit till min värdfamilj (och äntligen fått WiFi)!

Men innan jag börjar berätta om det tänkte jag faktiskt ge er några bilder från mina senaste, fantastiska dagar

I'm on my way!

Träffade på tre andra tjejer från Sverige som också skulle vara Au Pairer, fast på Nya Zeeland. Fyra timmars väntan gick mycket snabbare med sällskap


I Sydney sken solen. Och så länge som solen syntes var det varmt. Men direkt solen försvann bakom ett hus så blev det kallt. I Australien är årstiderna tvärtom, de har precis haft vinter och går nu mot vår och sommar. 

En konstig fågel som fanns ÖVERALLT!  

I Sydney träffade jag på en annan tjej som åkte som Au Pair med samma organisation som mig och vi klickade direkt. Riktigt roligt att ha någon annan att uppleva Sydney med!

En vacker sak med Sydney var alla gröna parker. Den första vi kom till var Hyde Park. Där fanns en fin byggnad, konstiga fåglar, en pool och så dessa träd som var ingraverad. Mysigt! 
Alla träd i Australien är enorma!

Så här glad är man över att vara i Sydney!

Det kändes verkligen som att vara i närheten av medelhavet. Palmer mitt inne i staden!

En mycket vacker byggnad, St Mary's Cathedral
(sånt där som jag gillar, Vikkan!)

Nästa park

Och självklart följer man instruktionerna. Trädkramar!

Sydney Opera House, ikonen för Australien. Precis lika häftigt som man föreställer sig

Coooooolt!


Harbour Bridge, den andra stora sevärdheten i Sydney

Australiensare är så sköna och avslappnade människor. En onsdags eftermiddag och folk bara hänger i parken!

Känner mig faktiskt rätt cool här!

Som sagt, träden är konstiga. Jag menar här kan man gå igenom rötterna

Monorail. En annorlunda sätt att ta sig fram på

Söta butiker fanns det gott om. Här är en med bakelser, pepparkakor för att vara exakt

KUNDE INTE SAGT DET BÄTTRE SJÄLV!

Förklaring behövs inte. Så. himla. coolt. 

Varför åka taxi på gatan när du kan åka taxi på vattnet?

Nämnde jag Operahuset?

En glad tjej på båttur ut till Manly. 



Häftigt att se från en helt annan vinkel

Till vänster i bilden kan du se Sydney Tower

Lägg till bildtext

Vacker ö. Kolla här liksom "Jag bor 25m från vattnet men har min egen pool"

Favoritstället hittills

Behöver jag ens förklara leendet?

Istället för att lägga massa pengar på glass kan man köpa yoghurt. Välj vad du vill, hur du vill och betala för hur mycket det kostar

MUMS! 

Att åka tillbaka i solnedgången var så vackert.

Operahuset och Harbour Bridge, fina Sydney!

5 kommentarer:

  1. Jag e så a v u n d s j u k, jag e så avundsjuk...

    UNDERVARA foton, förstår att du har en härlig upplevelse! Stor KRAM! /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du lämnar kommentarer Karin!
      Nä, här ska jag inte klaga ;)

      Radera
  2. Verkar som om du har det helt underbart där borta!!! :D Så häftigt att komma iväg dit alltså! Sett några känguruer än? ;)

    Kan inte låta bli att kommentera en viss bild, jag vet att jag är nördig, men den konstiga fågeln är en australisk ibis (australian white ibis). Är man fågelnörd så är man ;)

    I vilket fall, skulle så gärna velat åka dit någon gång med! :) Jag önskar dig lycka till och du får fortsätta ha det superbra som au pair där nere i värmen! :D

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en himla häftig grej detta!
      De enda kängurur jag sett hittills har varit döda tyvärr... men det kommer!

      Haha, tack Emma! Tur att jag har en fågelnörd i kompiskretsen som kan tala om sånt för mig!

      Tack så jättemycket! Än har inte den riktiga värmen kommit, men snart så :D Det är ett häftigt land så det tycker jag absolut att du ska göra!

      Vad gör du nu förresten?

      Kramar

      Radera
  3. Såg allt att du sett känguruer på nära håll nu, häftigt! :D Haha, australiska fåglar är inte min specialitet men jag gör mitt bästa ;)

    Jag kollade på vädret och tyckte det verkade helt okej, men antar att det bara är vår än ;) Du slapp helt undan hösten ju!

    Just nu sysslar jag inte med så mycket men ska åka till London med en kompis nu i höst och ska även på en solsemester till Kanarieöarna (är ju inte Australien men det får duga). ;) Jag har sökt volontärplatser i början av nästa år och får se om jag kommer in på någon. Alla är i södra Europa med djur/miljö :D Om jag inte får en plats så funderar jag på att börja läsa biologi, får se hur det blir! :)

    Ha det så bra (men det vet jag att du kommer)! :D

    Kramar!

    SvaraRadera